LÍNIES ESTRATÈGIQUES DEL CSAPG
Hospital at Home
Establir el Model d'Hospital at Home com a Model Assistencial en el CSAPG, amb la finalitat de desplegar un nou model d'atenció, estructurat amb serveis sanitaris i socials del territori integrats, que garanteixi l'adequat accés i resposta a les necessitats assistencials de la població, millorant els resultats en salut i qualitat de vida, i promovent un ús més eficient dels recursos públics.
- Garantir que les persones amb necessitats de cures prolongades per malalties cròniques o necessitats complexes temporals per causes sobrevingudes romanguin a casa el major temps possible amb el millor estat de salut i el menor grau de dependència.
- Millorar l'experiència del pacient i promoure la seva implicació activa en la cura de la salut.
Consorci Sanitari Docent
Esdevenir una organització universitària en Ciències de la Salut:
- Formació mèdica universitària pregrau
- Formació sanitària postgrau
- Formació d'especialistes sanitaris
- Formació de diplomatures universitàries
- Formació en professions sanitàries de cicle mitjà
Processos d'alt rendiment
Transformar els processos organitzatius dels centres en processos d'alt rendiment. Redissenyar els processos assistencials per tal d'assolir els màxims resultats en seguretat, qualitat, eficiència i flux (Plan for Every Patient i Lean Management).
La finalitat és obtenir els millors resultats possibles en la satisfacció de les necessitats de la població de referència.
Consorci Sanitari Transversal
Esdevenir un Consorci Sanitari d'atenció integrada on:
- L'atenció sanitària a la població de referència es centra en el procés assistencial, independentment del centre o àmbit on es presta l'assistència.
- Els serveis assistencials es gestionen de manera transversal entre centres i territoris.
- La població de referència rep atenció en el lloc més proper al seu domicili, excepte en aquells casos en que el centre no disposa dels recursos tècnics que la persona necessita.
Mitjançant la transformació dels serveis assistencials en unitats d'atenció integrada, que són els equips multidisciplinaris al servei de l'atenció al pacient. Amb l'establiment de fluxos d'atenció a pacients per agrupació de necessitats i en funció del risc.
- Establir l'experiència de l'empleat com a model de gestió de les persones per atraure i fidelitzar als professionals.
- Treballar per un entorn laboral saludable.
- Impulsar la docència, recerca, innovar i gestionar el coneixement.
- Implantar el Model de Responsabilitat Social Corporativa del CSAPG.
Infraestructura, inversió i expansió
Incorporar l'experiència del pacient
- Establir el Model de relació del Consorci amb els pacients i el seu entorn.
- Establir un Pla de Promoció de la Salut en el territori.
PLA ESTRATÈGIC 2022 - 2024
L'objectiu del Pla Estratègic del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf és crear valor per al pacient, obtenir uns resultats assistencials excel·lents i crear una cultura (principis i valors) orientada a la millora contínua.
El Comitè de Direcció del CSAPG consensua les Línies Estratègiques a treballar a partir de:
- Pla Estratègic Regió Sanitària Alt Penedès i Garraf
- Pla de Salut de Catalunya 2021-2025
El CSAPG posa en pràctica la metodologia HOSHIN KANRI per definir el Pla Estratègic del Consorci.
Què és el mètode Hoshin Kanri?
El Hoshin Kanri és un mètode o sistema de treball basat en la cooperació de tota l'organització per assolir els objectius estratègics a llarg termini i la gestió operativa a curt termini, és a dir, permet alinear els objectius generals i estratègics de l'organització amb els processos i amb el dia a dia dels professionals.
Treballar amb aquest mètode comporta un canvi de model de gestió, amb el que la resolució de problemes es situa a nivell dels comandaments i els seus equips de treball i l'avaluació de resultats és continua a través de l'estat del procés.
Passes per elaborar i desplegar l’estratègia
- Establir la missió, la visió i els valors corporatius.
-
Determinar els objectius anuals per a assolir la missió de l'organització i establir els indicadors.
-
Desplegament dels objectius a la cadena de valor de l'organització. Dins el mètode d'execució estratègica Hoshin Kanri s'inclou un concepte catchball que ajuda a la innovació i construcció de consens entre els nivells estratègics i operatius. Un cop definits els objectius estratègics es 'llencen' als professionals responsables de la cadena de valor per a que mitjançant eines de millora contínua els treballin en els seus processos i contribueixin en el seu assoliment
-
Revisió mensuals, setmanals i diàries, en funció del nivell de desplegament per tal d'avaluar l'evolució de les estratègies.