Àrea de Recerca

La investigació és el motor que impulsa l'avenç constant de la ciència mèdica. El CSAPG disposa d'investigadors/es que treballen per trobar noves formes de prevenció, diagnòstic o tractament en diferents problemes de salut.

A l'Àrea de Recerca del CSAPG fomentem l'activitat científica i donem suport als i les professionals sanitaris, perquè puguin desenvolupar els seus projectes d'investigació.

Hem assolit els objectius del 2022?
  • ​​​​​​Fomentar la investigació pròpia ✅
  • Incrementar el nombre d'assaigs clínics del CSAPG ✅
  • Formar nous investigadors i augmentar el nombre de tesis doctorals desenvolupades al CSAPG ✅
  • Establir procediments àgils d'avaluació i gestió de la investigació ✅

I edició del Premi de Recerca del CSAPG

El projecte d'investigació de la Dra. Carme Grande, metgessa adjunta del servei de Cirurgia Pediàtrica del CSAPG, ha estat escollit el guanyador de la I edició del Premi de Recerca del CSAPG, patrocinat per la Fundació Sant Antoni Abat.

La recerca mèdica de la Dra. Grande porta per títol el "Paper del perfil de citocines a la distinció entre apendicitis aguda complicada i no complicada". La Dra. Grande explica que ara s'està veient que hi ha apendicitis que podrien no operar-se i tractar-se amb antibiòtics. Per això, proposa aquest treball que busca trobar algun marcador biològic que pugui orientar a un tipus d'apendicitis o una altra, per adaptar el tractament des d'un principi.