Satisfacció

Al Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf disposem d’una política d’enquestes dirigida a sistematitzar la determinació dels nivells de satisfacció de les nostres persones usuàries en relació al servei prestat. Els objectius són conèixer el nivell de satisfacció, identificar oportunitats de millora i disposar d’informació homogènia i comparable entre els diferents dispositius assistencials.

Per tal de conèixer el grau de satisfacció de les nostres persones usuàries s’ha dissenyat una enquesta específica per a cada recurs assistencial (Hospitalització, Urgències, Consultes Externes...), tant en l’atenció especialitzada com en l’atenció sociosanitària. Aquesta enquesta s’envia per SMS a una mostra de les persones usuàries que han tingut contacte assistencial en algun dels nostres recursos.

Aquesta política es complementa amb les enquestes que realitza el CatSalut. La informació que s’obté és analitzada mensualment per la responsable de qualitat i les persones responsables de cada àrea, per tal de poder impulsar accions de millora.

Objectiu:

Que un 80% o més de les persones enquestades manifestin estar “satisfetes” o “molt satisfetes” en relació als diferents aspectes que valorem, i que la satisfacció global es situï per damunt de 8.

Satisfacció de les persones usuàries (2022)

Número d’enquestes Satisfacció global (sobre 10)
Aguts
Hospital de Dia HSAA 74 9,0
Diàlisi
HSAA 48 9,4

Evolució de la satisfacció global

Atenció Urgent Atenció Hospitalària Atenció Sociosanitària Atenció Rehabilitació Atenció Ambulatòria
HCAP 7,4 8,7 - 8,3 8,3
HRSC 6,8 8,3 - - 6,8
HSAA 7,9 - 8,6 - -
CRHB - - - 8,8 -
HCAP 7,1 8,1 - 9,2 8,1
HRSC 6,9 8 8,3 - 8,2
HSAA 7 - 8,2 - -
CRHB - - - 8,6 -
HCAP 7,3 8 - 8,6 8,35
HRSC 7 8 8 - 8,3
HSAA 6,9 - 8,6 - 8,7
CRHB - - - 8,4 -

Respecte a la satisfacció global totes les àrees es situen per damunt de 8 a excepció de l'atenció urgent, tot i que la satisfacció global de les persones usuàries del Servei d'Urgències dels nostres centres és superior a la de referència (Catalunya). Una de les accions que s'ha realitzat durant el 2022 és la incorporació de l'experiència del pacient en l'atenció als nostres Serveis d'Urgències per tal de millorar la resposta que oferim a les seves necessitats.

Confiança i fidelitat

A l'experiència de les nostres persones usuàries en relació a si es van sentir en bones mans i, si en cas de necessitar-ho, tornarien a utilitzar els nostres serveis, els percentatges de respostes inferiors al 80% els trobem a l'atenció urgent, tot i que els resultats són superiors als resultats de referència (Catalunya).

Caldrà fer un seguiment de la percepció de confiança i fidelitat de l'atenció hospitalària que, tot i situar-se en valors superiors al 80%, es troben lleugerament inferiors als resultats de referència.

Fidelitat i confiança (2022)

HCAP HRSC HSAA CRHB Referència (Catalunya)
Atenció Urgent 76,0% 75,0% 75,0% - 68,6%
Atenció Hospitalària 86,0% 87,0% - - 88,0%
Atenció Sociosanitària - 85,0% 85,8% - -
Atenció Rehabilitació 85,5% - - 81,0% -
Atenció Ambulatòria 91,0% 90,0% 95,0% - 88,1%

Reclamacions i agraïments

Al CSAPG comptem amb un Servei d'Atenció a la Ciutadania que s'encarrega de gestionar totes les reclamacions, agraïments i suggeriments que ens fan arribar les persones usuàries.

Durant el 2022, els motius més freqüents de les reclamacions rebudes han estat relacionats amb l'atenció ambulatòria (393) i amb l'atenció urgent (304). En quant a les causes, han sigut majoritàriament en relació a organització i tràmits (671), seguit de causes assistencials (208). Amb l'objectiu d'analitzar i millorar el Servei d'Urgències, aquest any s'ha treballat en el pla de millora de l'atenció al servei amb la incorporació de la perspectiva de les persones usuàries mitjançant l'experiència de pacient. També s'ha incorporat aquesta metodologia de treball per millorar l'accessibilitat telefònica als nostres centres.

Pel que fa als agraïments, aquest 2022 n'hem rebut al CSAPG un total de 60.

Número de reclamacions al CSAPG segons procedència i motius (2022)

Procedència
Atenció Urgent (HCAP, HRSC, HSAA) 304