Benvinguda

Ens plau presentar-vos la Memòria Anual 2022. Es tracta d'un document que recull tota l'activitat assistencial, social i projectes duts a terme als centres del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG): l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès (HCAP), l'Hospital Residència Sant Camil (HRSC), l'Hospital Sant Antoni Abat (HSAA) i el Centre de Rehabilitació (CRHB). Cal destacar que aquest any 2023 el CAPI Baix-a-Mar s'ha incorporat al CSAPG, però aquesta memòria no recull dades de l'activitat d'aquest centre corresponent al 2022, ja que en la data referida encara no estava adherit al Consorci.

Àmbit assistencial

El 2022 ha estat un any de consolidació del model d'hospital transversal, millorant la nostra cartera de serveis a tots els territoris, amb la implantació de noves tècniques de diagnòstic i tractament. Ens hem posat com a objectiu mantenir la millora en l'accessibilitat, especialment en l'àmbit quirúrgic, on conjuntament amb el CatSalut hem establert un compromís d'activitat, per disminuir la llista d'espera quirúrgica durant el 2023. Quant a l'activitat, el primer semestre de l'any 2022 es va veure marcat per la Covid-19, que encara estava molt present als nostres centres. Tot i això, des del CSAPG vam continuar treballant per incrementar la capacitat assistencial i millorar l'accessibilitat a Consultes Externes i proves complementàries.

Finançament i inversions

Pel que fa a l'àmbit financer, l'any 2022 marca l'inici d'una nova etapa al CSAPG, degut a l'aprovació d'una plurianualitat de 42 milions d'euros per part del Consell de Govern de la Generalitat de Catalunya i segons el projecte pactat amb el CatSalut. Aquest import s'ha destinat a finançar les obres en infraestructures, instal·lacions i equipaments, adreçades a la millora de l'atenció al pacient en el territori.

Els projectes d'inversió ja s'han iniciat en l'exercici 2022, amb l'inici de les obres d'ampliació i remodelació del Bloc Quirúrgic de l'HRSC, que passa de tenir 3 a 5 quiròfans. Per l'exercici 2023 també està previst l'inici de les obres d'ampliació de l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès, amb l'objectiu d'acollir la nova Unitat de Diàlisi i aules destinades a la formació, recerca i investigació, juntament amb altres projectes de menor envergadura però imprescindibles per a la millora de la prestació de serveis assistencials de qualitat.

Durant el 2022 també s'ha fet un gran esforç per millorar la nostra capacitat diagnòstica a través dels programes de recanvi tecnològic. El fet més destacat és la instal·lació d'un aparell de Ressonància Magnètica a l'HCAP.

Docència, Recerca i Innovació

Pel que fa a la docència, el mes de juliol es va presentar la nova seu del Grau en Infermeria de la Universitat Rovira i Virgili (URV) a Vilafranca. Pel CSAPG, l'ampliació de places dels estudis d'infermeria al territori comporta una gran oportunitat, ja que permet reforçar la formació de nous professionals vinculats als nostres hospitals del Consorci, que després tindran l'oportunitat de treballar amb nosaltres. Cal destacar que la implicació dels nostres centres ha estat determinant per la consecució d'aquesta seu. En la línia del pla de docència, durant el 2022 hem continuat treballant amb la Universitat de Barcelona per incrementar la nostra capacitat docent dins de les diferents àrees relacionades amb la professió sanitària. Des del Departament de Docència també s'ha treballat activament per aconseguir noves acreditacions per a la formació de postgrau MIR i IIR.

Dins del pla d'innovació del CSAPG, l'any 2022 neix el projecte transformador d'hospitalització a domicili, que culmina el 2023 amb la signatura de l'acord de govern per la posada en marxa del projecte. Es tracta de la proposta d'un nou model integral d'atenció a domicili, amb l'objectiu de redefinir les bases de la cura del pacient fora dels centres de salut.

Recursos Humans

Durant el 2022 també s'han incrementat els recursos humans del CSAPG i s'ha posat en marxa un procés de fidelització i estabilització de la plantilla, mitjançant les convocatòries públiques de places al llarg del 2022, amb continuïtat en els anys 2023 i 2024.

Societat i medi ambient

El CSAPG té una llarga trajectòria de compromís social. Per aquest motiu al llarg de 2022 hem seguit impulsant activitats de promoció de la salut dirigides a la nostra població de referència.

També hem seguit treballant pel nostre compromís amb el medi ambient posant en pràctica accions per l'estalvi energètic i la reducció dels residus contaminants.

No volem tancar aquesta presentació sense dirigir-nos als nostres professionals per donar-los, un cop més, el nostre més sincer agraïment per la feina que realitzen dia a dia. Estem molt contents de poder dir que el CSAPG el conformen persones compromeses amb la seva feina. A tots i totes, gràcies!