El CSAPG participa en l’elaboració del nou Marc d’Experiència de Pacient del sistema de salut de Catalunya
| CSAPG

El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf ha participat activament en l'elaboració del nou Marc d'Experiència de Pacient del sistema de salut públic de Catalunya. Aquest document estratègic té com a objectiu promoure i consolidar una cultura de l'experiència de pacient, millorant així la qualitat de l'atenció sanitària.
El nou marc es va presentar el dijous 6 de febrer en la primera Jornada d'Experiència de Pacient i Participació, organitzada pel Departament de Salut i el Servei Català de la Salut, un esdeveniment que va reunir més de 350 professionals del sector. L'acte va posar en relleu la importància d'una atenció centrada en la persona, on l'experiència del pacient esdevé un dels pilars fonamentals de la qualitat assistencial.
Amb aquest propòsit, el document ofereix recomanacions pràctiques per als professionals i proveïdors de serveis sanitaris, així com eines per facilitar-ne la implantació en el dia a dia dels centres sanitaris. La seva elaboració ha comptat amb l'aportació de més de 250 persones, entre pacients, professionals i gestors, assegurant així una visió experta i plural.
Durant la segona part de la jornada es van presentar diverses iniciatives de participació en salut, destacant la importància de les aliances estratègiques, el treball col·laboratiu i la implicació activa de pacients i professionals com a pràctica habitual en el sistema.
La Sra. Rosa Simón, membre del Comitè Assessor d'Experiència del Pacient de la Direcció de Ciutadania, Innovació i Usuari del Servei Català de Salut i directora de Qualitat i Organització del CSAPG, ha participat en aquest projecte. A més de participar en l'elaboració del document, ha liderat el grup de treball encarregat de definir les metodologies emprades en els projectes d'Experiència de Pacient.
El Marc d'Experiència de Pacient té com a repte principal garantir una implementació homogènia a tot el sistema sanitari. Es tracta, a més, d'un document dinàmic, que s'anirà enriquint amb els resultats derivats de la seva aplicació i de les bones pràctiques en Experiència de Pacient.