El Pla de millora de l’atenció als usuaris en català del CSAPG es centra en el Voluntariat per la Llengua, els tallers i la formació

| CSAPG

Els cursos de català, els tallers sobre bones pràctiques en l'atenció als usuaris i les primeres trobades del Voluntariat per la Llengua són les activitats que s'han dut a terme durant el primer semestre de 2024 al CSAPG, en el marc del Pla de millora de l'atenció als usuaris en català que es va iniciar al 2022 de la mà del CSAPG i el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

Inici del Pla

Al 2022, el CSAPG i el CPNL van començar a treballar en el Pla de millora de l'atenció als usuaris en català. A partir d'un qüestionari que van respondre més de 500 treballadors es van anar dissenyant actuacions de formació en llengua catalana i difonent material de suport per a l'ús del català en l'àmbit sanitari.

Al llarg del 2023, aproximadament un centenar de professionals es van inscriure a cursos de català de diferents nivells, es van organitzar uns tallers per impulsar bones pràctiques lingüístiques en l'atenció als usuaris i es va difondre un decàleg amb aquestes recomanacions. A més, a finals d'anys es va instal·lar l'exposició "Quan parles fas màgia" als tres hospitals del CSAPG.

Actuacions al 2024

Durant el primer semestre de 2024 s'han organitzat dos cursos en línia en els quals s'han inscrit una trentena de professionals, s'ha seguit fent difusió de les diverses inscripcions als cursos de català del CPNL i aproximadament vint professionals han participat en dos tallers sobre bones pràctiques en l'atenció als usuaris.

Per altra banda, ja s'han començat a organitzar trobades del Voluntariat per la Llengua en l'àmbit de la salut. Per ara hi ha 4 parelles lingüístiques que s'han inscrit i fan trobades per conversar en català dins del centre.

En el marc de la campanya "Prescriu-te el català", impulsada pel Departament de Salut, properament es difondran materials de suport al personal de nova incorporació al CSAPG.

El grup promotor del Pla de millora de l'atenció als usuaris en català segueix treballant per impulsar activitats que fomentin que els pacients siguin atesos també en català en condicions de normalitat, ja que poder fer ús de la llengua pròpia en les converses de salut afavoreix la qualitat del servei i la seguretat en l'atenció al pacient.